2011. jún 29.

Könyvajánló - Harlan Coben krimik

írta: Szeretünk olvasni
Könyvajánló - Harlan Coben krimik

Milyen a jó krimi? Izgalmas, lebilincselő és természetesen olyan, hogy az ember nem jön rá már a könyv felénél, hogy mi történt, ki a tettes. (Hacsak valaki annyira kriminális elme hogy nem lehet átvágni). Jó pár könyvet elolvastam, mire megtaláltam a kedvencem, a számomra best-et. Ő nem más mint Harlan Coben!

Nem is igazán emlékszem hogyan akadtam rá. Talán Az erdő című könyve volt az első ami felkeltette az érdeklődésemet. Talán a szakadt borító vonzotta tekintetem. Kézbe vettem és elolvastam a tartalmát... borzongtam az első sor után:

„Látom apámat azzal az ásóval. Amikor tizennyolc éves voltam, felügyelőként dolgoztam egy nyári táborban. Négy táborlakó – köztük a nővérem – az utolsó éjjel kiszökött az erdőbe. Soha többé nem látták őket. Csak kettőjük holtteste került elő. A tizenhét éves Margot Greent átvágott torokkal találták meg száz méterre a tábortól. A szintén tizenhét éves Doug Billinghamet fél mérfölddel távolabb. Számos késszúrás volt a testén, de a halál oka ugyanaz: elvágták a torkát. A másik két holttest – Gil Perezé és a nővéremé, Camille-é – soha nem került elő.”

Nem volt megállás, magával ragadott. Nem tudtam letenni. Csak még egy kicsit és még egy kicsit... de a remek fordításnak köszönhetően pár óra alatt be is fejeztem. Döbbenet volt. A végkifejlet, meg az egész. Az utolsó oldalakon olyan dolgokkal szembesültem, hogy nem győztem pislogni.

Akartam még belőle! Még még sokat! Az ördög játszótere, Dermesztő csend tovább erősített abban hogy rátaláltam valamire. Valamire, ami jó és magával ragad! Másik két könyve is hasonlóan furfangos, csavarokkal teli. Végére hagyva a legnagyobb pofont! Nem hittem volna, hogy a szerző mindhárom könyve hasonlóan felcsigáz. De így volt!

Következő lesz a Senkinek egy szót se! Hamarosan elkezdem és sodorni fog magával! Amúgy egy filmet is készítettek azonos címmel. Kiváncsi vagyok, visszaadja-e a könyv hangulatát és misztikumát.

Harlan Cobent ajánlom mindazoknak, akik még nem jártasak a krimi területén, vagy éppen most kóstolnának bele. Könnyű olvasni, érdekes, felpörget. Nagyon örülök annak, hogy itthon már 4 könyv jelent meg. Várom, hogy jöjjenek a többiek!

Zárásként még annyit hogy rá kellene írni a könyvekre: VIGYÁZAT FÜGGŐSÉGET OKOZ!

Harlan Coben legnagyobb magyarországi rajongója, az ajánló írója: Berta Péter.

    

 

Szólj hozzá

könyv krimi könyvajánló kelly kiadó