2011. jún 30.

Könyvajánló - Linda Himelstein: A vodkakirály

írta: Szeretünk olvasni
Könyvajánló - Linda Himelstein: A vodkakirály

A vodkakirály - Pjotr Szmirnov élete című könyvet most olvastam el, Linda Himelstein szerző tollából. Arra gondoltam, mivel önéletrajz és családregény rajongó is vagyok, hogy ez bejön nekem. Nos, nem arról van szó, hogy nem jött be, de túlságosan is "tankönyvízű". Adatokról és alátámasztott tényekről szól, dokumentarista jellegű az egész történet.

Pjotr Szmirnov születésétől, 1831. január 9-től napjainkig, Putyin elnökségéig szól a történet. Átíveli az egész XIX-XX-XXI. századot. Oroszország teljes közigazgatási rendszerét, politikáját, társadalmi berendezkedését ábrázolja. Elindul a cári rendszerrel, amit a kommunisták, Lenin és csapata dönt meg, majd a rendszerváltás után jön Gorbacsov, Jelcin és végül Putyin zárja a sort.Tehát aki erre kíváncsi, bátran vegye a kezébe ezt a könyvet. Nekem túl komoly volt, nem volt benne Szmirnovékból túl sok minden emberileg bemutatva, pedig szép nagy családjuk volt. Pjotr-nak három felesége és tíz gyermeke volt.

Az én ízlésemhez mérve elég száraz, tele kereszthivatkozásokkal. Ilyen szép nagy családban egyfajta "akolmeleget" vártam, családi és emberi sztorikkal, szerelemmel,gyűlölettel, intrikákkal és csalódásokkal teli izgalmas életutat. Nos, ez elmaradt, de aki Oroszország szociológiai, társadalmi berendezkedésére kíváncsi a politika alakulásával fűszerezve, három évszázadon keresztül (plusz egy kis vodka) annak ajánlom. Korrekt és alapos adatokat tudhat meg, a fent említett ital készítési módjairól, Szmirnov üzleti életéről, és az adott Orosz társadalomról.

A könyvajánlót Lovasné Papp Mónika küldte.

A könyv megvásárolható az alábbi helyeken: Kelly Könyváruház, Bookline, Libri

Szólj hozzá

könyv libri könyvajánló bookline kelly kiadó