2011. jún 27.

Könyvajánló - George R. R. Martin: Trónok harca

írta: Szeretünk olvasni
Könyvajánló - George R. R. Martin: Trónok harca

Hát kezdésnek csak annyit, hogy sosem gondoltam volna, hogy engem is magával ragad az őrület. Megvallom őszintén, hogy a történelmi könyvek nem szoktak a kedvenceim közé tartozni. Az egyedüli, amit olvastam és tetszett is, Ken Follet Katedrálisa volt.

Hogy került mégis a képbe a Trónok harca? Hát az HBO-nak köszönhetően! Csinált egy 10 részes sorozatot belőle. Belenéztem, és meg is volt az ok, hogy ott ragadjak. Lebilincselt. Rohantam beszerezni a könyvet, mert kíváncsi voltam arra is, hogy a tendencia, miszerint a könyv jobb, mint a film ez esetben is igaz lehet-e. Meg kell valljam, egyforma. A sorozat hűen követi a könyvet.

Mit szeretek benne? A szereplők leírása, karaktere pontos, életszerű bemutatása. Beleképzeli magát az ember, hogy ő adott helyzetben mit tenne. Szereplőket vagy nagyon megszerethetjük, vagy kegyetlenül tudjuk gyűlölni őket. Mindenféle szereplő megfordul a könyvben. Az adott kort is úgy mutatja be, hogy az ember oda is tudja képzelni magát.

Nagyon tetszik még az is, hogy a könyv több kis fejezetre osztódik. Szereplők fejezetei. Minden fejezet egy adott szereplőt helyez a központba. Így könnyű olvasni is. Szerencsére a könyv hátuljában van egy függelék, amely a különböző királyi házakat, családokat rendezi össze és mutatja be! Ez nagyon fontos eleme, mert az elején kissé nehéz követni az eseményeket.

Összességében egy varázslatos, olykor kegyetlen világ tárul elénk. Sorsok, szerelmek, árulás. Engedd hogy téged is magával ragadjon!

A könyvajánlót Berta Péter küldte.

A könyv megvásárolható az alábbi helyeken: Alexandra, Bookline

Szólj hozzá

könyv fantasy könyvajánló alexandra bookline