2014. okt 13.

Mike Greenberg: Amit csak akarsz

írta: Szeretünk olvasni
Mike Greenberg: Amit csak akarsz

Rövid írásommal szeretnék figyelmetekbe ajánlani egy nagyszerű regényt, amit az Erawan Könyvkiadó jóvoltából olvashatunk magyarul.

AmitCsakAkarsz-B1-250x400.jpg

A könyvvel való viszonyom sajátságos, mert sokáig (néhány hétig) olvasatlanul hevert a könyvespolcomon. Ajándékba kaptam egyik barátnőmtől a szülinapomra, és nem akartam megsérteni azzal a kedvességét, hogy „olvasatlanul” hagyom heverni. Vonakodásom oka, hogy érintett vagyok/voltam a regényben taglalt betegségben, a mellrákban. Fiatal életkorom ellenére rosszindulatú daganatot diagnosztizáltak nálam, néhány hónappal az esküvőmet követően. Ennek szerencsére már jónéhány (4)éve, de barátaim és családtagjaim előszeretettel lepnek meg rákos betegségekkel foglalkozó, rákból felgyógyult emberek fiktív vagy valós történeteivel, amiből nekem egy kissé már elegem volt.

Tehát nehezen szántam rá magam, hogy kézbe vegyem, „egy újabb sikeres gyógyulás történetét”- legalábbis ekkor még ezt gondoltam erről a regényről.

 Végül megtettem, és magával ragadott. Méltán mondhatom, hogy ez a könyv MÁS, mint a hasonló témában írt társai, hiszen jópárat olvastam a kínálatból. A magával ragadó stílusban megírt történet repített a regény oldalain, és a három, teljesen különböző, mégis egyformán szimpatikus főszereplő életét megismerve láthattuk megküzdési stratégiáikat, amikkel felvették a harcot a „rettegett” betegséggel.

A könyv oldalain egy teljesen más mentalitást ismerhettünk meg, mint ami hazánkra, az itt élő emberekre jellemző. Ez a mentalitás segít hozzá ahhoz, hogy még egy ilyen nehéz, embert próbáló élethelyzetből is erőt tudjunk meríteni, és a regény főszereplőihez hasonlóan győztesként kerüljünk ki ebből a harcból.

A három főszereplő lány példája nemcsak egy-egy ilyen extrém nehéz helyzetben állhat előttünk, hanem a szürke hétköznapokban is segíthet. Hiszen bármi történik is velünk, az élet megy tovább, és szerencsére van ami megkönnyítse, mint például Mike Greenberg Amit csak akarsz c. regénye.

Fricz-Szaszovszki Dóra ajánlója

Szólj hozzá

dráma igaz történet Erawan erawan kiadó